نماد سایت بست کلینیک

هر آنچه باید در مورد کاشت مو fit بدانیم

کاشت مو به روش fit یا همان fue یکی از روشهای کاشت مو می باشد که در آن فولیکول های مو به صورت تکی تکی از بانک موی سر بیمار برداشته شده و در منطقه کاشت مو، تعبیه می شوند. کاشت مو به روش fit به وسیله پانچ های بسیار ریز 0.75 تا 1 میلیمتری انجام می شود که بر خلاف روش fut سوراخ های بسیار ریزی را در پوست ایجاد می کنند، در نتیجه بخیه ای وجود ندارد و دوره نقاهت بسیار کوتاهتر از دوره نقاهت کاشت مو به روش fut می باشد.

 

کاشت مو

 

کاندیدای کاشت مو به روش fit چه کسانی هستند؟

 

معمولاً آقایان 18 تا 25 ساله کاندید مناسبی برای کاشت مو نمی باشند و ممکن است  ایجاد خط رویش موی جدید که پایین تر از خط طبیعی است، در ابتدا رضایتمند باشد ولی این رضایت موقتی خواهد بود. زیرا بعدا با پیشرفت طبیعی ریزش مو در پشت این خط جدید میزان طاسی او تا حدی گسترش یافته که موهای باقی مانده در پشت سر به حدی نیست که بتواند پوشش قابل قبولی را تا خط رویش جدید او ایجاد کند.

 

کاشت مو fit چگونه انجام می شود؟

-بیهوشی

کاشت مو fit تحت بی حسی موضعی انجام می شود، به این صورت که ابتدا منطقه برداشت مو و سپس منطقه کاشت بی حسی انجام می شود.

-آماده سازی منطقه برداشت مو

منطقه برداشت مو، ناحیه پشت سر می باشد که موهای آن نسبت به ریزش مقاوم تر هستند. از موهای نواحی دیگر بدن نیز می توان استفاده کرد ولی موهای پشت سر گزینه مناسب تری هستند.

قبل از عمل کاشت مو، موهای منطقه برداشت مو کوتاه می شوند تا جراح دید راحت تری داشته وبهتر بتواند روی پوست بیمار کار کند.

-برداشت واحدهای فولیکول مو از منطقه برداشت مو

در طول استخراج واحدهای فولیکولی، گرافت هایی که شامل 1 تا 4 تار مو می باشند با استفاده از پانچ بسیار ریزی از منطقه برداشت مو خارج می شوند.

در ابتدا، یک پانچ تیز کوچک در حدود 0.7 تا 1 میلی متر برای تشخیص بافت نرم اطراف فولیکول استفاده می شود.با این کار فولیکول مو را گرفته و از بافت نرم اطرافش جدا می کند و سوراخ کوچکی را بر جای می گذارد. این عملیات تا جایی که واحدهای فولیکولی به اندازه کافی برداشته شوند، تکرار می شود.

معمولاً زخم های سفید کوچکی در پشت سر بیمار ایجاد می شوند که برای دیگران قابل مشاهده نیست، حتی اگر موهای سر بیمار کوتاه باشد. این فرآیند ممکن است یک ساعت یا بیشتر در جلسات طولانی انجام شود و یا ممکن است در دو روز متوالی انجام شود.

چگونگی کاشت مو FIT

 

-جایگذاری واحدهای فولیکولی در منطقه کاشت مو

جراح شکاف های کوچکی را در منطقه کاشت مو با استفاده از ابزار سوزنی ریزی ایجاد می کند تا الگوی طبیعی کاشت مو حاصل شود. گرافت ها یکی یکی در این شکاف های ریز قرار داده می شوند تا فرآیند رشد طبیعی را طی کنند. جایگذاری دقیق فولیکول ها منجر به کسب نتیجه طبیعی خواهد شد. واحد های موی تکی جهت ایجاد خط رویش طبیعی مو در جلوی سر قرار داده می شوند و گرافت های چندتایی جهت تراکم بیشتر در پشت آن جایگذاری می شوند.

-نگهداری از واحدهای فولیکولی

گرافت های مویی که استخراج شده ولی فوراً کاشته نمی شوند، بایستی در محلول آب نمک نگهداری شوند. محلول نگهداری می تواند شامل مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و فاکتورهایی باشد که مناسب رشد مو هستند. محلول نگهداری از خشک شدن واحدهای فولیکولی که فوراً کاشته نمی شوند، جلوگیری می کند.

نگهداری از فولیکول های مو

 

-طراحی خط رویش مو

سن، حالت و تقارن صورت، پارامترهایی هستند که برای طراحی خط رویش مو ارزیابی می شوند. واحدهای فولیکولی تکی به منظور خط رویش طبیعی در جلوی سر جایگذاری می شوند. مهارت تخصصی پزشک و داشتن درک کافی از مسائل زیبایی شناسی جهت طراحی خط رویش طبیعی بسیار ضروری می باشد.

-رشد مو

موهای کاشته شده همانند موهای طبیعی رشد خواهند کرد. تقزیباً سه ماه بعد از عمل کاشت مو، موهای جدید شروع به رشد می کنند. حدود شش ماه بعد، شخص بایستی متوجه رشد مجدد موها بشود. موهای بیمار، چه موهای طبیعی و چه موهای کاشته شده به طور طبیعی به رشد ادامه خواهند داد و نتیجه نهایی 12 تا 15 ماه بعد از کاشت مو قابل مشاهده می باشد.

 

مزایای کاشت مو fit نسبت به fut:

برخلاف روش نواری، fit سبب ایجاد اسکار و زخم در منطقه برداشت مو نمی شود. برای پوست های سفت که قبلاً تجربه عمل جراحی داشته اند یا پوست فیبروز که کاشت موی fut مشکل ساز است، روش fit بسیار مناسب می باشد. گرافت های fit در مقایسه با fut ظریف تر هستند و بنابراین نیاز به شکاف های کوچکتری دارند. بنابراین از اسکار خطی، از رد چاقوی جراحی و بخیه خبری نیست. به علت ماهیت پیچیده این عمل نسبت به کاشت موی fut پرهزینه تر می باشد.

 

مزایای کاشت مو fit :

 

معایب کاشت مو fit:

 

هزینه کاشت مو fit:

هزینه کاشت مو عاملی تعیین کننده و مهم برای افرادی می باشد که متقاضی کاشت مو می باشند. هزینه کاشت مو تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند روش کاشت مو، تعداد تار موی برداشتی و کاشته شده، وسعت طاسی، جنس پوست سر، کلینیک کاشت مو و مهارت و تخصص پزشک مورد نظر تعیین می شود.

خروج از نسخه موبایل