بعد از کاشت مو چه قرصی بخوریم؟ چه قرص یا مکمل های دارویی بعد از کاشت مو باید مصرف شود؟ در ادامه این مطلب به بررسی و معرفی بهترین داروهای بعد از کاشت مو خواهیم پرداخت.

کاشت مو یکی از روش های بسیار کاربردی و مفید برای درمان طاسی سر است. بدون شک مصرف مکمل های بعد از کاشت مو یکی از مهمترین عواملی است که تاثیر کاشت مو را افزایش می دهد و نتایج دلخواه را برای شما به ارمغان می آورد.

این محصولات باید همراه با یک رژیم غذایی سالم مصرف شوند که در نتیجه کاشت مو تاثیرگذار باشند. بنابراین اگر در جستجوی یافتن بهترین مکمل های تقویت مو بعد از کاشت آن هستید، مطالعه این مقاله برای شما سودمند خواهد بود.

مکمل هایی که بعد از کاشت مو باید مصرف کرد

ضرورت مصرف مکمل های بعد از کاشت مو

برای حفظ سلامت و زیبایی موها اقدامات بسیاری وجود دارد که مصرف مکمل ها یکی از آسان ترین و در عین حال ارزان ترین راهکارها است. اگر به دلیل ریزش دائمی مو دچار طاسی شده اید و به تازگی عمل کاشت مو را تجربه کرده اید، نگرانی از بابت رشد مجدد موهای خود نداشته باشید. زیرا مصرف مکمل های تقویتی بعد از این عمل به شما کمک می‌ کند که سریع تر موهای جدید خود را مشاهده کنید.

این مکمل ها حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه هستند که بدن برای تقویت فولیکول های مو به آنها نیاز دارد. در صورتی که با کمبود این مواد در بدن مواجه نباشید نیز پزشک مصرف این محصولات را بعد از کاشت مو تجویز می کند.

مصرف این محصولات بلافاصله بعد از کاشت مو توصیه می شود. زیرا مکمل های بعد از کاشت مو به مراحل رشد مو کمک می کنند و سرعت رشد مجدد موهای کاشته شده را بالا می برند. ضرورت مصرف این مکمل ها به دلیل ترکیبات موجود در آنها است که مهمترین آنها شامل ریزمغذی های زیر می شوند:

  1. بیوتین یا ویتامین B7
  2. روی (زینک)
  3. ویتامین C
  4. ویتامین E
  5. ویتامین A
  6. آهن
  7. فولیک اسید و سایر ویتامین های گروه B
  8. اسیدهای آمینه

تاثیر مولتی ویتامین های مینرال روی کاشت مو

بدون شک مولتی ویتامین‌ ها یکی از بهترین مکمل های بعد از کاشت مو هستند که باید بعد از انجام این عمل مصرف شوند. در ترکیبات مولتی ویتامین ها از مواد زیر استفاده می شود که هر کدام از آنها برای رشد مجدد مو و افزایش تاثیرگذاری پیوند مو خواص متفاوتی دارند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

این ویتامین موجود در مکمل های تقویتی مو مانع از ایجاد شوره و پوسته روی سر می شود. همچنین ویتامین A در تولید سبوم برای کمک به رشد سریع تر موها بسیار تاثیرگذار است.

ویتامین C

در ترکیبات تمامی مکمل های تقویت کننده مو از ویتامین C استفاده می شود. زیرا این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی است و اثر رادیکال های آزاد را از بین می برد. همچنین به دلیل خواص ضد التهابی این ویتامین، زخم های روی پوست سریع تر درمان می شوند. البته نقش این ویتامین در کلاژن سازی پوست و مو را نباید نادیده گرفت.

ویتامین E

یکی از ترکیبات بسیار مهم موجود در مکمل های بعد از کاشت مو، ویتامین E است. این ماده نیز آنتی اکسیدانی قوی محسوب می شود که از فولیکول های کاشته شده مو محافظت می کند و در سلامت موها تاثیر فوق العاده ای دارد. همچنین ویتامین E با افزایش خون رسانی موجب رشد سریع تر موها بعد از کاشت مو نیز می شود.

ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B مانند: بیوتین و فولیک اسید از جمله ضروری ترین مواد مورد نیاز مو و پوست هستند که کمبود آنها سلامت موها را در معرض خطر قرار می دهد. از این رو در تمامی مکمل های پوست و مو از این ویتامین ها استفاده می شود.

روی یا زینک

زینک ماده معدنی بسیار ضروری و حیاتی بدن است که در تقویت موها و رشد آنها تاثیر شگفت انگیزی دارد. از این رو از آن در تولید مکمل های بعد از کاشت مو استفاده می شود.

بهترین مکمل های تقویتی بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو تغذیه سالم کمک بسیاری به رشد موها می‌ کند. از آنجایی که برطرف کردن تمامی ریزمغذی های بدن از طریق غذا ممکن است برای کسانی که به تازگی عمل کاشت مو را آنجا داده اند، کمی دشوار باشد، به همین دلیل بعد از کاشت مو مکمل های مخصوص مو تاثیر فوق العاده ای روی نتیجه کاشت مو خواهند گذاشت.

این محصولات به صورت قرص، کپسول و آمپول به تولید می رسند و دارای دوز مشخصی از مواد مورد نیاز بدن هستند. برای آشنایی با مکمل های بعد از کاشت مو در ادامه برخی از مهمترین و پرفروش ترین آنها را بررسی می کنیم.

می توانید برای اطلاع از قیمت و خرید مکمل های تقویت کننده مو و ضد ریزش مو اینجا را کلیک کنید.

قرص زینک پلاس

اگر کاشت مو را تجربه کرده اید و به دنبال بهترین داروی تقویتی مو می گردید، قرص زینک پلاس را مصرف کنید. این مکمل حاوی مقادیر بالایی از روی است که در ترکیب با ویتامین های گروه B و ویتامین C به تقویت فولیکول های کاشته شده مو کمک می کند و از سست شدن آنها جلوگیری به عمل می آورد.

همچنین با مصرف این مکمل قدرت جذب ویتامین ها و سایر مواد معدنی در بدن افزایش پیدا می کند و کلاژن سازی اتفاق می افتد. از این رو رشد مجدد موهای کاشته شده نیز با مصرف این محصول سریع تر خواهد شد.

قرص آهن

یکی از مواد معدنی بسیار مهم برای تقویت موها و افزایش خونرسانی در بدن آهن نام دارد. این نوع از مکمل های بعد از کاشت مو با تولید گلبول های قرمز خون به حمل سریع تر اکسیژن و مواد مغذی به فولیکول های کاشته شده مو کمک بسیاری می‌ کنند. به همین دلیل پزشکان مصرف قرص آهن را بعد از کاشت مو برای افزایش تاثیرگذاری این عمل ضروری می دانند.

قرص هیرویت

بسیاری از پزشکان برای کاهش دوران نقاهت بعد از کاشت مو و تاثیرگذاری بهتر این عمل مصرف قرص هیرویت را توصیه می کنند. این قرص یکی از مکمل های مولتی ویتامین مخصوص مو است که به تقویت ساختار مو کمک می کند.

ترکیبات موجود در هیرویت شامل: ویتامین‌ های گروه B مانند B1،B2،B3 ،B5 ، B6 و B12، زینک، آهن و اسیدهای آمینه سیستئین و متیونین می شوند. این مواد با نفوذ به فولیکول های کاشته شده مو رشد موها را سرعت می بخشند و از ریزش آنها جلوگیری می کنند.

با مصرف روزانه قرص هیرویت، موهای کاشته شده بعد از مدتی ضخامت و درخشنگی بی نظیری نیز پیدا می‌ کنند. به دلیل عدم استفاده از رنگ ها و نگهدارنده های مصنوعی در محتویات این مکمل، بدون نگرانی از این محصول استفاده کنید.

قرص بیوتین

به دلیل خواص بی شمار بیوتین یا ویتامین B7 برای رشد و سلامت موها، از این ماده در تولید مکمل های بعد از کاشت مو استفاده می شود. مصرف روزانه یک عدد قرص بیوتین به مدت 6 ماه بعد از کاشت مو به بهبود رشد موها و افزایش ضخامت آنها کمک می کند. همچنین این ماده با تقویت فولیکول ها مانع از ریزش موهای کاشته شده می شود. این مکمل که حاوی مقدار بالایی از بیوتین است، برای زیبایی موها گزینه منحصر به فردی عنوان می شود.

در نتیجه…

در این مقاله به بررسی ضرورت مصرف مکمل های بعد از کاشت مو و معرفی بهترین آنها پرداختیم. مکمل های تقویتی مانند مولتی ویتامین ها، زینک پلاس، هیرویت، بیوتین و غیره در تقویت فولیکول کاشته شده مو موثر هستند و مانع از ریزش آنها می شوند. از این رو مصرف این محصولات تا مدت 6 ماه بعد از کاشت مو ضروری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *