تزریق بوتاکس 

بوتاکس در واقع همان سم بوتولونیوم نوع A می باشد. سم بوتولونیوم موجب فلج شدن فعالیت رشته های عصبی در ماهیچه ها می شود.

بوتاکس برای درمان اسپاسم شدید ماهیچه های گردن، اسپاسم یا سفتی ماهیچه ها در اعضای بالایی بدن (مانند آرنج ها، مچ دست، انگشتان دست) یا اعضای پایینی (قوزک پا، انگشتان پا) کاربرد دارد. بوتاکس همچنین برای درمان تعرق زیاد زیر بغل کاربرد دارد.

بوتاکس همچنین برای درمان برخی از مشکلات چشم ها مانند باز و بسته شدن ناخواسته چشم ها یا اسپاسم پلک ها و یا در شرایطی که چشم ها نمی توانند به یک نقطه مشخص توجه کنند.

بوتاکس برای درمان مثانه بیش فعال و درمان سردردهای میگرنی در بزرگسالان که بیش از 15 روز در ماه به مدت بیش از 4 ساعت طول می کشد، کاربرد دارد. این دارو نباید برای درمان سردردهای معمولی استفاده شود.

بوتاکس علاوه بر این کاربدهای درمانی، یکی از روشهای جوانسازی پوست می باشد.

تزریق بوتاکس

 

کاربردهای زیبایی تزریق بوتاکس

بوتاکس یا سم بوتولونیوم نوع A، برای سه هدف اصلی کاربرد دارد: کنترل اسپاسم ماهیچه ها، تعرق شدید زیربغل و بهبود مسادل مربوط به زیبایی. در این مقاله بیشتر روی کاربرد سوم تمرکز می کنیم. تزریق بوتاکس برای از بین بردن موقتی چین و چروک های خطوط بین ابروها استفاده می شود. وجود این خطوط موجب میشود شما خسته، غمگین یا عصبانی به نظر برسید. تزریق بوتاکس همچنین برای از بین بردن خطوط پیشانی، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم ها و اطراف لب کاربرد دارد. تزریق بوتاکس را با تزریق ژل اشتباه نگیرید، ژل بسیار متفاوت عمل می کند، بافت ها را پر کرده و خطوط و چین و چروک ها را کاهش داده یا ناپدید می کند. پزشک شما می تواند کمک کند به شما تا تصمیم بگیرید از چه روشی استفاده کنید. معمولاً بوتاکس برای حل مشکلات قسمت بالایی صورت و ژل در مناطق دیگر کاربرد دارد.

رفع چین و چروکهای حرکتی و متوقف کردن پیشرفت چروکهای ثابت مثلا در پیشانی، دور چشم و خط اخم:

برخی از چروک ها در اثر حرکات طبیعی عضلات روی پوست ایجاد می شوند، این چروک ها با گذشت زمان عمیق تر می شوند و ممکن است حتی در زمان استراحت قابل رویت باشند. تزریق بوتاکس با کاهش انقباض این عضلات، باعث کم شدن این چروک ها می شود.

کاربردهای تزریق بوتاکس

 

بالا بردن ابروها:

با افزایش سن کلاژن پوست از بین رفته و پوست افتاده و شل می شود و فاصله ابرو و چشم کم می شود. وقتی بوتاکس به عضله های اخم و کنار ابرو تزریق می شود، عضله ها شل شده و کشیدن پوست پیشانی به سمت نزدیک بینی را ها می کند و پوست پیشانی می تواند بالا برود. وقتی بوتاکس به بخش بالای عضله حلقوی چشم تزریق شود، عضله شل شده و قسمت خارجی پیشانی را به پایین نمی کشد و پوشت پیشانی به بالا می رود.

بالابردن ابروها

 

بالا بردن گوشه لب ها: 

با تزریق بوتاکس و بالا رفتن گوشه لب ها چهره شما خندان تر و جذاب تر خواهد شد و حالت افتادگی گوشه های لب از میان خواهد رفت.

بالابردن گوشه لب ها

 

کاهش نمایش لثه هنگام خندیدن:

در برخی افراد هنگام خندیدن لثه بالایی بیش از حد نمایان می شود که اصطلاحاً لبخند لثه ای نامیده می شود. این پدیده باعث کاهش اعتماد به نفس افراد می شود، چرا که لبخند زیبا چهره را زیبا و جذاب تر می سازد. با تزریق بوتاکس نزدیک پایه بینی، عضله لب بالایی ریلکس شده و باعث زیباتر شدن لبخند می شود.

اصلاح لبخند لثه ای

 

بالا بردن نوک بینی:

نوک بینی ممکن است به دلایلی مانند بالارفتن سن دچار افتادگی شود. با تزریق بوتاکس عضله ای که تیغه وسط بینی را به لب بالایی وصل می کند، شل شده و بینی بالاتر می رود. البته این اثر موقتی است و معمولاً بعد از 4 تا 6 ماه برطرف می شود.

بالابردن نوک بینی

 

کاهش خطوط عرض گردن:

یکی از کاربردهای تزریق بوتاکس می باشد که خطوط عرضی گردن را کاهش می دهد.

کاهش خطوط عرض گردن

بهبود چین های چانه: 

چین و چروکهایی که در حالتی خاص یا بصورت دائمی روی چانه وجود دارند را از بین می برند.

بهبود چین های چانه

 

کاربردهای درمانی تزریق بوتاکس

 

هنگامی که از بوتاکس سخن به میان می آید اغلب ما به فکر عملهای زیبایی می افتیم، در حالیکه بوتاکس در درمان بسیاری از بیماری های جسمی می تواند اثرگذار باشد. مواردی از قبیل:

  • درمان لوچی چشم ( استرابیسموس )
  • درمان اختلال کشیدگی مفرط عضلات (dystonia)
  • درمان سردرد(میگرن)
  • رفع دندان ساییدگی و دررفتگی فک
  • درمان مثانه بیش فعال (این ماده سبب درمان بی اختیاری ادراری می شود.)
  • درمان گرفتگی غیرارادی ماهیچه های صورت و اطراف چشم (بلفارو اسپاسم و فاسیال اسپاسم)
  • درمان ریزش آب دهان در برخی بیماران روانی و نورولوژیک (درولینگ)
  • اسپاسم ماهیچه های گردن که باعث کجی گردن می شود (تورتیکولی)
  • گرفتگی های شدید صدا و تنفس که به دلیل اسپاسم ماهیچه های حنجره است (دیسفونی اسپاسمودیک)
  • کاهش تعرق زیاد کف دست و پا و زیر بغل

 

آیا شما کاندیدای تزریق بوتاکس هستید؟

تزریق بوتاکس برای افراد بین 18 تا 65 سال کاربرد دارد. اما شما در صورت وجود شرایط زیر نمی توانید از آن استفاده کنید:

  • داشتن آلرژی به ماده تزریقی
  • وجود عفونت پوستی یا هر شرایط دیگری در منطقه تزریق
  • داشتن مشکلات تنفسی از قیبل آسم
  • داشتن مشکل خونریزی
  • انجام دادن عمل جراحی صورت در گذشته
  • مصرف داروها، ویتامین ها یا مکمل های خاص

اگر شما تصمیم به بچه دار شدن دارید یا باردار هستید یا در شرایط شیردهی هستید بهتر است که برنامه تزریق بوتاکس را به زمان دیگری موکول کنید.

 

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

چین و چروک های پوست معمولاً در تضاد با ماهیچه هایی هستند که در زیر آنها قرار دارند. برای مثال، ماهیچه های پیشانی بصورت عمودی هستند و هنگامی که شما ابروهایتان را بالا می برید، خطوط چین و چروک بصورت افقی خواهند بود.

علاوه بر این، دو ماهیچه ای که مسئول خطوط اخم هستند، بطور افقی بین ابروها قرار گرفته اند، بنابراین خطوط اخم بصورت عمودی ظاهر می شوند.

بوتاکس به ماهیچه ها تزریق شده، فعالیت ماهیچه هایی که موجب خطوط اخم می شوند، کاهش یافته و باعث می شود آن ناحیه صاف تر به نظر برسد. خطوط و چین و چروک هایی که حتی در حالت عادی که چهره شما ریلکس هست، روی صورت شما وجود دارند، گزینه مناسبی برای تزریق بوتاکس نیستند. این خطوط به وسیله تزریق زیرجلدی فیلر برطرف خواهند شد.

تزریق بوتاکس 10 دقیقه طول می کشد و شما پس از آن می توانید به کارهای روزمره تان برگردید. شما پس از چند روز نتیجه را خواهید دید و ماکزیمم تاثیرآن پس از گذشت 10 تا 14 روز قابل مشاهده خواهد بود.

 

مراقبت های قبل از تزریق بوتاکس

  • حداقل به مدت 24 ساعت قبل از درمان الکل مصرف نکنید (الکل موجب رقیق شدن خون و افزایش خونریزی می شود.)
  • از مصرف داروهای ضدالتهاب به مدت دو هفته قبل از درمان خودداری کنید. داروهایی از قبیل آسپیرین، ویتامین E، جنسینگ، ایپوبروفن.
  • در صورتی که قصد دارید در مراسم خاصی شرکت کنید، طوری برنامه ریزی کنید تا حداقل دو هفته قبل از مراسم، تزریق را انجام دهید. نتایج تزریق بوتاکس، 4 تا 7 روز پس از تزریق نمایان می شود. همچنین ممکن است عوارضی مانند تورم به همراه داشته باشد که باید فرصت کافی برای برطرف شدن آنها داشته باشید.
  • در صورت وجود هر گونه کبودی یا تبخال در ناحیه ای که تصمیم به تزریق بوتاکس دارید، حداقل 24 ساعت قرار ملاقاتتان را عقب بیندازید.
  • در صورتی که سابقه تبخال دارید، حتماً با پزشکتان در میان بگذارید تا در صورت نیاز قبل از درمان برایتان دارو تجویز کند.
  • قبل از انجام تزریق، غذا و نوشیدنی به اندازه کافی بخورید.
  • در صورت بارداری یا شیردهی، کاندیدای مناسبی برای تزریق نیستید.

 

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

  • از دست کاری کردن ناحیه ای که تزریق انجام گرفته، به مدت سه ساعت خودداری کنید. از انجام لیزر و دیگر درمان ها به مدت 10 روز بعد از تزریق خودداری کنید.
  • برخی از افرادی که تزریق را انجام می دهند، معتقدند که لبخند زدن و اخم کردن بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس، کمک می کند تا ماده تزریقی مسیرش را به سمت منطقه مورد نظر پیدا کند.
  • به مدت 4 ساعت بعد از بوتاکس دراز نکشید تا ماده بوتاکس به سمت چشمهای شما حرکت نکرده و موجب افتادگی پلک ها نشود.
  • معمولاً 4 تا 7 روز بعد از تزریق، نتیجه قابل رویت خواهد بود. اگر نتیجه مطلوب بعد از دو هفته حاصل نشد، ممکن است نیاز به تزریق بوتاکس اضافی داشته باشید.
  • فعالیت های سنگین از قبیل بلند کردن اشیاء سنگین، تمرینات سنگین به مدت 6 ساعت بعد از تزریق، خودداری کنید.

 

آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

هر تزریقی معمولاً دردناک است، اما سوزنی که برای تزریق بوتاکس استفاده شده بسیار ظریف بوده و درد به حداقل میزان کاهش می یابد. منطقه تزریق می تواند توسط کرم بی حسی موضعی یا کمپرس سرد، 10 تا 20 دقیقه قبل از تزریق بی حس شود تا درد کمتری را احساس کنید.

 

تاثیرات تزریق بوتاکس چه مدت ماندگار است؟

اغلب افراد مدت ماندگاریتاثیرات تزریق بوتاکس را سه تا چهار ماه تجربه کرده اند، اما چندین عامل وجود دارد که می تواند این دوره را کوتاه تر یا طولانی تر بسازد. عواملی از قبیل:

  • سن شما: افراد مسن به دلیل وجود ماهیچه های ضعیف تر نتیجه کاهش چین و چروک را سریعتر از افراد جوان که ماهیچه های سخت تری دارند، می بینند.
  • ساختار و حالت چهره شما
  • اینکه سیگار می کشید یا نه
  • رژیم غذایی شما
  • آیا از پوستتان به خوبی مراقبت می کنید
  • چه میزان در معرض نور خورشید بوده اید و به چه میزان نور به پوست شما آسیب زده است.
  • آیا به صورت مکرر از بوتاکس استفاده می کنید یا نه.

تاثیر بوتاکس از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در برخی افراد با استفاده مکرر تاثیرات طولانی تری حاصل می شود، در حالی که برخی افراد نسبت به دارو مقاومت نشان داده و نیاز به درمان مکرر بیشتری دارند.

توصیه نمی شود که تزریق را در یک ناحیه مشخص، بیشتر از سه ماهی یکبار تکرار کنید. با تزریق هر دارویی، سیستم ایمنی بدن شما پادتنی را نسبت به دارو ترشح می کند که منجر به تاثیر کمتر دارو و یا ایجاد آلرژی به آن دارو می شود. تزریق یک دارو به مقدار زیاد یا به تعداد دفعات بالا، ریسک این پادتن را افزایش می دهد.

 

آیا تاثیر تزریق بوتاکس روی همه افراد یکسان می باشد؟

تزریق بوتاکس می تواند برای همه افراد در هر سنی، با هر نوع پوست و هر جنسیتی استفاده شود و نتایج فوق العاده ای را به دنبال داشته باشد. با این حال ممکن است استثنائاتی وجود داشته باشد و همه افراد به میزان یکسانی از اتزریق بوتاکس نتیجه نگیرند. برخی از دلایل این موضوع را می خوانیم:

فرد بیمار: برخی افراد ممکن است در حد دیگران نتیجه خوبی از تزریق بوتاکس نگیرند و یا مدت اثر تزریق در آنها به نسبت دیگران کوتاهتر باشد. برای اکثر افراد نتیجه تزریق بوتاکس به مدت 4 ماه دوام خواهد داشت، اگر چه برای تعداد کمی ممکن است این اثر تزریق بین 4 تا 6 هفته باشد.

بوتاکس محدودیت هایی دارد: بوتاکس نمیتواند همه انواع مشکلات پوست و هر نوع چین و چروکی را برطرف کند، در صورت عمیق بودن چین و چروک ها ممکن است تزریق ژل موثرتر واقع شود. در صورتی که پوست شما شدیداً دچار افتادگی شده، بوتاکس نمی تواند درمان مناسبی برای شما محسوب شود و بهتر است از نوعی جراحی مانند لیفتینگ پوست استفاده کنید.

مصونیت بوتاکس: اگرچه اغلب اوقات افراد بوتاکس را یک نوع عمل ایمن می دانند و هیچگونه عوارضی را پس از آن تجربه نمی کنند، اما در شرایط بسیار نادری ممکن است به دلایلی بهتر باشد از درمان های دیگری مانند تزریق ژل استفاده کنید.

عوارض تزریق بوتاکس: عوارض تزریق بوتاکس بسیار جزئی بوده و گاهی حتی بدون عارضه می باشد. در صورت رخ دادن عوارضی فراتر از عوارض رایج تزریق بوتاکس بهتر است به دنبال راههای دیگر درمان باشید.

بطور خلاصه، تزریق بوتاکس روب همه افراد اثربخش بوده و دارای نتایجی با مدت اثر بالا می باشد.

 

آیا تزریق بوتاکس از چین و چروک های آینده جلوگیری می کند؟

یکی از کاربردهای تزریق بوتاکس، کاهش چین و چروک های صورت و گردن می باشد. چین و چروکها بخش ناگزیری از فرآیند بالارفتن سن می باشند، اما ممکن است افراد جوان را نیز بصورت غیرمنتظره ای درگیر کنند. دلیل اصلی افزایش چین و چروک ها در سنین جوانی بستگی به ژنتیک دارد، اما عوامل دیگری از قبیل نور خورشید و رژیم غذایی نامناسب نیز می تواند این فرآیند را تسریع کند.

تزریق بوتاکس به وسیله بی حرکت کردن ماهیچه های صورت باعت کاهش چین و چروکها می شود. مدت تاثیر بوتاکس 4 ماه خواهد بود و پس از آن چین و چروکها دوباره ظاهر می شوند. در صورتی که تزریق بوتاکس را مجدداً تکرار کنید، ممکن است دوره ماندگاری تزریق بوتاکس طولانی تر شود، چرا که ماهیچه ها ضعیف تر شده اند.. ماکزیمم دوره ماندگاری اثر تزریق بوتاکس به مدت 6 ماه می باشد.

آیا بوتاکس از چین و چروک هایی که در آینده پدیدار خواهند شد، جلوگیری خواهد کرد؟ متإأسفانه پاسخ این سوال منفی می باشد. بوتاکس نمی تواند فرآیند طبیعی بالا رفتن سن را تحت تاثیر قرار دهد و به محض اینکه شما تزریق بوتاکس را متوقف کنید، چین و چروک ها دوباره باز خواهند گشت.

نمی توانیم بگوییم تزریق بوتاکس، درمان شگفت انگیزی که افراد را خوشحال می ساز، نیست. تزریق بوتاکس می تواند ظاهر چین و چروک ها را بهبود بخشیده و شما را جوانتر بسازد. با اینکه بوتاکس توانایی این که مانع رخ دادن چین و چروکها در آینده بشود را ندارد، اما یک درمان موقتی است که ایمن، به نسبت ارزان، بدون عوارض جانبی خاص می باشد که نتایج حاصل از آن می تواند برای شما بسیار رضایتبخش باشد.

 

عوارض تزریق بوتاکس:

تزریق بوتاکس در کنار تاثیرات خوشایندی که دارد، ممکن است سبب یک سری تاثیرات ناخواسته نیز بشود. اگرچه همه این عوارض اتفاق نخواهند افتاد، اما در صورت رخ دادن ممکن است نیاز به درمان دارویی داشته باشید. در صورت رخ دادن هر یک از عوارض زیر، فوراً با پزشکتان تماس بگیرید:

نشانه هایی در منطقه تزریق بوتاکس: قرمزی، درد و تورم در ناحیه تزریق شده از عوارض رایج تزریق بوتاکس هستند. این عوارض بسیار جزئی بوده و با آرایش پوشیده می شوند. در برخی موارد این عوارض بعد از چند روز از بین خواهد رفت.

سردرد: برخی افراد بعد از تزریق بوتاکس دچار سردرد می شوند که با مصرف مسکن برطرف خواهد شد.

احساس ناخوشی و نشانه های سرماخوردگی: این نشانه ها رایج نبوده و در کوتاه مدت برطرف خواهند شد. در صورت مواجه شدن با این مورد ، با پزشکتان تماس بگیرید تا دارویی برای بهبودتان تجویز کند.

دوبینی: این عارضه بسیار نادر بوده و در مواقعی که بوتاکس برای درمان مشکلات اطراف چشم ها استفاده می شود، ممکن است رخ دهد. اگر بوتاکس برای تحت تاثیر قراردادن ماهیچه های اطراف چشم جابجا شود، ممکن است دوبینی رخ دهد. در صورت رخ دادن این مشکل، با استفاده از عینک می توانید آن را حل کنید، هرچند که این عارضه موقتی می باشد.

افتادگی پلک ها: اگر ماهیچه هایی که پلک ها را کنترل می کنند، تحت تاثیر تزریق بوتاکس قرار گیرند، این عارضه رخ خواهد داد و معمولاً بعد از دو هفته برطرف خواهد شد.

نتایج ناامید کننده: ممکن است نتیجه تزریق بوتاکس در حدی که انتظار داشتید، نباشد.

ظاهر بی حرکت و غیرطبیعی: در صورتی که مقدار ماده تزریقی زیاد باشد، منجر به بی حرکت شدن صورت و ایجاد یک ظاهر غیرطبیعی خواهد شد. ممکن است بخشی که مدنظر شما نبوده، تحت تاثیر تزریق قرار گرفته و دچار بی حرکتی شود. یک پزشک باتجربه به خوبی از مقدار ماده تزریقی مورد نیاز آگاه است.

درد صورت: برخی افراد مقداری درد را در اطراف منطقه تزریق احساس می کنند که معمولاً بعد از یک هفته برطرف خواهد شد.

سوزش معده یا دیرهضمی: در برخی افراد ممکن است رخ دهد و پزشک با تجویز دارو آن را درمان خواهد کرد.

خشک شدن دهان: این عارضه خیلی سریع برطرف خواهد شد.

اگرچه موارد بالا همه از عوارض بالقوه بوتاکس هستند، اکثریت افراد این عوارض را تجربه نمی کنند و در صورت رخ دادن، موقتی بوده و به زودی برطرف خواهد شد.

 

هزینه تزریق بوتاکس:

عوامل زیادی وجود دارند که هزینه تزریق بوتاکس را تحت تاثیر قرار می دهند. عواملی از قبیل:

گستردگی ناحیه ای که نیاز به تزریق دارد. در صورتی که می خواهید مناطق بیشتری از صورت را با تزریق بوتاکس درمان کنید، بایستی هزینه بیشتری پرداخت کنید.

منطقه ای که تحت درمان بوتاکس است. برای مناطقی که نیاز به میزان بیشتری از بوتاکس دارند، هزینه بیشتر خواهد بود. در مورد این موضوع در جلسه اول صحبت خواهد شد.

میزان بوتاکس مورد نیاز. کلینیک هایی که هزینه را بر اساس واحد بوتاکس تزریق شده تعیین می کنند، بسته به منطقه تحت درمان و میزان واحد بوتاکس تزریق شده، هزینه متغیر خواهد بود.

فردی که تزریق بوتاکس را انجام می دهد. بسته به تجربه و مهارت فردی که تزریق را انجام می دهد، هزینه متغیر خواهد بود. مسلماً پزشک متخصص نسبت به یک تکنیسین معمولی هزینه بیشتری دریافت می کند.

منطقه جغرافیایی که بوتاکس را انجام می دهید. مسلماً در شهرهای بزرگ هزینه بوتاکس نیز مانند هزینه های دیگر بیشتر خواهد بود.

شهرت پزشک. کلینیک یا یک پزشک با شهرت و اعتبار بالا، هزینه بیشتری را دریافت خواهد کرد.

همانطور که مشاهده نمودید، عوامل زیادی هزینه بوتاکس را تحت تاثیر قرار می دهند، آگاه باشید که کلینیک هایی که هزینه کمتری دریافت می کنند، ممکن است شما را به نتیجه مطلوبتان نرسانند.

 

تزریق ژل

تزریق ژل درمان غیرجراحی به منظور اهداف زیبایی و یکی از روشهای جوانسازی پوست می باشد که چین و چروکها را درمان می کنند. تزریق ژل همچنین برای ایجاد حجم و بهبود ظاهر پوست در منطقه تحت درمان استفاده می شود.

تزریق ژل برای خانم ها و آقایان استفاده می شود و باعث می شود جوانتر و شاداب تر به نظر برسیم. هر چه سنمان بالاتر می رود، کلاژن پوستمان کاهش یافته و سبب می شود تا پوستمان شکل و سختی خود را از دست بدهد. تزریق ژل به حل این مشکلات کمک می کنند.

 

کاربردهای تزریق ژل

ژل ها با توجه به خاصیت پرکنندگی که دارند، می توانند در رفع چین و چروکها و زیباسازی موارد زیر اثرگذار باشند:

فرم دهی زیبا به لب ها:

با توجه به اینکه داشتن لب های برجسته و زیبا تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت چهره هر فرد دارد، بسیاری از افراد به دنبال راهی برای داشتن لب هایی خوش فرم و برجسته هستند. تزریق ژل یکی از راههای دستیابی به لب های برجسته تر و زیباتر است. همچنین با تزریق ژل مشکلاتی مانند افتادگی لب، کم بودن حجم لب، نامتقارن بودن و نامتناسب بودن لب بالا و پایین را می توان برطرف کرد. البته باید در نظر داشته باشیم که اثر ژلهای تزریقی موقتی بوده و معمولا یک تا سه سال دوام دارد.

فرم دهی زیبا به لبها

 

رفع چین و چروک ناحیه اطراف لب:

چین و چروک های اطراف لب که ممکن است به دلایلی مانند افزایش سن، ژنتیک، تابش نور خورشید و سیگار کشیدن ایجاد شوند، احساس ناخوشایندی را در هر فرد ایجاد می کنند. با تزریق حجم بسیار کمی از ژل می توان این خطوط عمودی را برطرف کرد.

رفع چین و چروک اطراف لب

 

بهبود طرح لبخند یا از بین بردن خط لبخند:

خط لبخند، خطی است که از گوشه بینی به سمت گوشه دهان می رود و معمولا در بعضی افراد با افزایش سن و تحت تاثیر عوامل دیگری مانند نور خورشید، سیگار کشیدن، نوشیدن مایعات با نی، آدامس جویدن و خوابیدن به پهلو این خط عمیق تر شده و احساس ناخوشایندی را در فرد ایجاد می کند. تزریق ژل یکی از راههای برطرف کردن این خطوط است.

بهبود طرح لبخند

رفع خط های روی بیشانی:

معمولا در ناحیه پیشانی تغییرات بافت پوست بسیار سریع تر نمایان می شود، خطوط پیشانی در اثر اخم کردن و یا بالارفتن سن روی پیشانی پدیدار می شوند و با توجه به اینکه سبب می شوند فرد اخمو و عصبانی به نظر برسد، افراد دارای این مشکل به دنبال راهی برای از بین بردن این خطوط هستند. تزریق ژل یکی از راههای برطرف کردن این خطوط می باشد که البته اثر آن دائمی نبوده و حدود 15 تا 30 دقیقه عمل تزریق به طول می انجامد.

رفع خطوط روی پیشانی

 

از بین بردن جای زخم:

بسیاری از افراد از جای زخم هایی که در اثر حادثه روی پوستشان ایجاد شده رنج می برند. با تزریق ژل می توان فرو رفتگی های ناشی از زخم را از بین برد. البته باید در نظر داشت نتایج تزریق ژل موقتی است و بسته به نوع ژل ممکن است چند ماه تا یک سال ماندگار باشد.

از بین بردن جای زخم

   گونه گذاری:

گونه گذاری راهی است برای افرادی که نمی خواهند گونه های لاغرشان چهره آنها را مسن تر و خسته تر نشان دهد. تزریق ژل راهی است برای داشتن گونه هایی برجسته تر و چهره ای زیباتر و جوانتر بدون نیاز به بیهوشی و اتاق عمل.

گونه گذاری

فرم دهی چانه:

تزریق ژل یکی از راههای شکل دهی و زیباسازی چانه است، بدون نیاز به عمل جراحی و بیهوشی. با توجه به نقش بسیار مهم چانه در ایجاد تقارن و زیبایی صورت هر فرد، می توان با انجام این عمل موثر و سرپایی چانه ای بزرگ و زیباتر داشت و یا مشکلاتی را که بصورت مادرزادی یا در اثر سوانح در چانه ایجاد شده اند را از بین برد.

فرم دهی چانه

  زاویه دار کردن صورت:

با توجه به اینکه داشتن چانه V شکل یکی از معیارهای زیبایی شده است، بسیاری از افراد برای داشتن چهره ای زیباتر دغدغه تغییر فرم صورت خود را از حالت مربعی به حالت مثلثی و Vشکل دارند. تزریق ژل یکی از راههایی است که می توان بدون عمل جراحی و بیهوشی به این هدف دست یافت. ماندگاری نتایج نخستین درمان شش ماه است و بایستی سه ماه پس از اولین تزریق، تزریق جزئی انجام شود.

زاویه دار کردن صورت

جوانسازی دست ها:

دست ها اولین مکان هایی هستند که علائم افزایش سن در آنها پدیدار می گردد. وجود رگ های برجسته و نمایان شدن استخوان ها از زیبایی دست ها می کاهد. تزریق ژل راهی برای بازگرداندن حجم از دست رفته دست ها، کاهش ظاهر تاندون ها و رگ ها می باشد. تزریق ژل یک روش سرپایی است که بسته به وسعت منطقه مورد نظر 30 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

جوانسازی دست ها

 

ژل ها از چه چیزی ساخته شده اند؟

در گذشته ژل ها از کلاژن که از بدن حیوانات گرفته می شد، ساخته می شدند. امروزه ژلها با فیلرهای ساخت انسان جایگزین شده اند که دوران ریکاوری را به حداقل رسانده اند. مزیت ژلهای ساخته شده  این می باشد که  سبب واکنش آلرژیک نمی شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *