لیفتینگ با نخ فرآیندی است که جهت بالاکشیدن بخش های مختلف صورت با استفاده از نخ های خاصی به کار گرفته می شود. لیفتینگ با نخ بدون نیاز به جراحی بوده و در نتیجه خبری از ایجاد جای بخیه و اسکار نیست. هر چه زمان می گذرد و پا به سن میگذاریم، تاثیرات جاذبه روی صورتمان نمایان تر می شوند، بافت های گونه ضعیف می شوند و شروع به شل شدن می کنند، چربی های صورت از بین می روند و آثار بالارفتن سن روز به روز بیشتر و بیشتر در چهره ما پدیدار می شود، پس نیاز به راهی است تا جوانی و زیبایی را به ما بازگرداند و لیفتینگ با نخ یکی از جدیدترین روشهای رفع اینگونه مشکلات می باشد. اگر شماهم خواهان انجام لیفتینگ با نخ می باشید، مطلب زیر، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

انواع لیفتینگ با نخ

یکی از انواع نخ های لیفتینگ، نخ های پلی دی اکسان یا PDO می باشد که پس از چند ماه توسط پوست جذب می شوند. سه نوع نخ PDO داریم که در ذیل با آنها آشنا می شویم.

نخ های مونو Mono Threads: این نوع نخ صاف بوده و بدون خار ساخته شده است. اکثر اوقات نخ های مونو به صورت یک الگوی مشبک یا تور مانند وارد پوست شده که باعث می شود حداکثر تاثیر را در میزان سفت شدن پوست داشته باشد. پس از وارد شدن نخ ها به پوست فرآیند کلاژن سازی در اطراف نخ ها آغاز می شود که موجب سفت شدن و جوانسازی پوست می شود، اما در بالا بردن پوست تاثیر قابل توجهی ندارند. این روش برای درمان خطوط گردن و پیشانی و دیگر چین و چروک های صورت کاربرد دارد. اینگونه نخ ها همچنین برای افزایش حجم گونه ها نیز کاربرد داشته و به طور متوسط 10 تا 30 نخ برای هر منطقه درمان استفاده می شود.

نخهای مونو

 

در صورتی که تمایل دارید چین و چروک ها صورتتان را بدون نیاز به هیچگونه جراحی درمان کنید و از مزایای سفت شدن و بالابردن پوست بهره ببرید، می توانید از نخ های مو نو و نخ های خاردار به صورت ترکیبی استفاده کنید.

 

نخ های خاردار Cog Threads: نخ های خاردار شبیه به نخ های مونو بوده با این تفاوت که شامل خارهایی هستند که به قسمت زیرین پوست می چسبند. این خارها تاثیر بسزایی در بالابردن پوست دارند. اینگونه نخ ها بطور موثری باعث تشکیل کلاژن در اطراف نخ ها و خارهای آنها می شود. از نخ های خاردار برای بالابردن ابروها و همچنین بالابرن بینی استفاده می شود.

نخهای خاردار

 

نخ های پیچ خورده یا تابیده Screw Threads: در صورتی که تمایل دارید به بخشی از صورتتان حجم بیشتری بدهید، اینگونه نخ ها بهترین گزینه هستند. نخ های اسکرو یک یا دو نخ در هم تنیده هستند که در اطراف سوزن تابیده شده اند. افرادی که تمایل دارند صورت v شکل داشته باشند، با استفاده از اینگونه نخ ها بدون نیاز به انجام جراحی می توانند به نتیجه مطلوبشان برسند.

نخ های تابیده

 

نتایج استفاده از نخ های PDO، معمولاً بین 18 تا 24 ماه ماندگار می باشد.

 

نخ ها چگونه لیفتینگ را انجام می دهند و چه مشکلاتی را می توانند درمان کنند؟

مراحل انجام لیفتینگ با نخ چند مرحله است که عبارتند از: وارد کردن، استقرار، مهار، تعلیق و تثبیت. در این روش، ابتدا متناسب با نوع نخ و ناحیه موردنظر، تعداد نخ های موردنیاز توسط پزشک متخصص تعیین می گردد. نقاط ورود و خروج و همچنین مسیر عبور نخ ها نشانه گذاری شده و توسط یک سوزن بسیار باریک از زیر پوست در مسیر مشخص شده، عبور داده می شود و در نقاط مورد درمان جاگذاری می شود. قراردادن نخ ها سریع می باشد و معمولاً 30 دقیقه تا 2 ساعت طول می کشد که بسته به تعداد مناطقی که مورد درمان قرار می گیرند و نوع درمان، متفاوت می باشد.

این نخ ها ساخت و ساز کلاژن و الاستین را تحریک می کنند. کلاژن و الاستین پروتئین هایی هستند که برای بازسازی و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست ضروری است. پس از گذشت 6 تا 8 ماه به تدریج این نخ جذب بدن می شود. بافت پوست شما در نتیجه لیفتینگ با نخ سفت تر و محکم تر شده و چین و چروک ها کمتر شده و روزنه های پوست کوچک تر می شوند و پوست بهبود می یابد. مناطقی که می توانند تحت درمان لیفتینگ با نخ قرار گیرند، عبارتند از ابروها، گونه، پیشانی، بینی، چانه، چین و چروک و شیار گردن و … . برخی بیماران نیازی ندارند به یکباره همه این درمان ها را انجام دهند، هر چند که قابل انجام است.

درمان های رایج در بیماران جوانتر، مربوط به گونه ها و ابروها می باشد، از آنجایی که اولین نقاطی هستند که شروع به شل شدن می کنند. در صورتی که میزان قابل توجهی از شل شدگی اتفاق افتاده باشد و میزان پوست اضافی زیاد باشد، که معمولاً این حالت بیشتر در افراد بالای 60 سال اتفاق می افتد، این روش مناسب نخواهد بود و بهتر است از روش های سنتی کشیدن پوست و بالا بردن ابروها استفاده شود تا بتوانند پوست اضافی را برداشته و نتیجه بهتری حاصل شود. این نخ ها ردی از خود به جا نگذاشته و به راحتی وارد پوست می شوند.

 

بهتر است در جلسه مشاوره با پزشکتان، انتظاراتتان از نتیجه لیفتینگ و انگیزه ای که از انجام این کار دارید را در میان بگذارید و اطلاعات کافی در این مورد را به دست آورید. همچنین معاینه پوستتان توسط پزشک و بررسی سابقه دارویی شما برای انجام لیفتینگ بسیار مهم می باشد.

 

کاربردهای لیفتینگ با نخ

لیفتینگ با نخ روشی است که در تمام نقاط صورت و بدن همچون عضلات صورت، گونه ها و ابروها کاربرد دارد. چین و چروک های پیشانی، کبودی دور چشم ها، خطوط لبخند، افتادگی ابروها، افتادگی گونه ها، اصلاح ظاهر خط فک از کاربردهای لیفتینگ با نخ در صورت می باشد. لیفتینگ با نخ علاوه بر صورت، در برخی از نقاط بدن نیز کاربرد دارد. مواردی مانند چین و چروکهای ایجاد شده بر روی گردن و بالای سینه، اصلاح وضعیت پوستی سینه و ظاهر آن، افتادگی بافت و خطوط کشیده شده در ناحیه باسن، پهلو، بازو و ران، چاقی در نواحی مختلف بدن همچون بازوها، پهلو، سینه ران و باسن از جمله موارد کاربرد لیفتینگ با نخ در بدن می باشد.

کاربردهای لیفتینگ با نخ

 

مزایای لیفتینگ با نخ

  • جای زخم و اسکار روی پوست باقی نمی گذارد.
  • تحت بی حسی موضعی انجام شده و نیازی به بیهوشی نیست.
  • احتمال کبودی بسیار پایین بوده و در صورت ایجاد، سریع رفع می شود.
  • ظاهری جوان تر را برای شما به ارمغان می آورد.
  • طیف وسیعی از مشکلات حاصل از بالا رفتن سن را برطرف می کند.

 

دوره ریکاوری لیفتینگ با نخ چه مدت طول می کشد؟

بعد از لیفتینگ با نخ ممکن است کبودی یا تورم خفیف رخ دهد که ظرف مدت چند روز درمان خواهد شد. ریکاوری معمولاً کوتاه مدت است و اکثر بیماران روز بعد از لیفتینگ یا بعد از چند روز استراحت به سر کار بر می گردند. به مدت دو هفته بایستی حرکات پوست صورتتان را محدود کنید.

 

عوارض لیفتینگ با نخ 

اگرچه این شیوه به اندازه دیگر روشهای لیفتینگ تهاجمی نیست، اما مناطقی که مورد درمان قرار گرفته اند با مقداری تورم و کبودی مواجه خواهند شد که چند روز بعد از لیفتینگ برطرف خواهد شد.

عوارض این روش معدود هستند اما شامل موارد زیر می شوند:

  • عدم تقارن: به علت اینکه برخی بیماران نگاه موشکافانه ای دارند، پیش از انجام لیفتینگ، بایستی احتمال میزان کمی عدم تقارن گوشزد گردد.
  • پاره شدن نخ ها: در موارد کمی نخ های خاردار به دلیل کشش بیش از حد ممکن است پاره گردند. این اتفاق در مورد نخ های جذبی مانند نخ های خاردار اهمیتی نداشته و با جایگزین کردن نخ جبران می شود.
  • موج دار شدن: در صورتی که نخ ها بیش از حد سفت گردد، ممکن است قسمتی از پوست به حالت موج دار دربیاید. این عارضه موقتی است و معمولاً بعد از گذشت چند روز برطرف خواهد شد. 
  • حساسیت: برخی افراد ممکن است نسبت به مواد بی حسی حساسیت نشان دهند.
  • خونریزی: رخ دادن خونریزی یا جمع شدن خون در زیر پوست که بعد از مدت کوتاهی برطرف خواهد شد.
  • عفونت: عفونت خفیف در بخشی که نخ وارد پوست شده، اگرچه اقدامات پیشگیرانه به این منظور صورت خواهد گرفت.
  • بیرون ماندن نخ از پوست: در برخی موارد ممکن است انتهای نخ های دندانه دار بیرون از پوست قرار بگیرد، این مشکل با چیدن یا بیرون کشیدن انتهای نخ توسط پزشکتان حل خواهد شد. سعی نکنید خودتان نخ را دوباره وارد کنید، چرا که ممکن است باعث عفونت شود.

 

مراقبت های بعد از لیفتینگ با نخ

بسیار مهم است که توصیه های پزشکتان را بعد از لیفتینگ با نخ جدی بگیرید. 

  • شما می توانید فعالیت هایتان را ادامه دهید (راه رفتن سبک، نشستن، تماشای تلویزیون، استفاده از کامپیوتر و …)
  • چند روز اول نبایستی بطور عمیق بخندید و حرکاتی انجام دهید که پوستتان را تحت تاثیر فرار دهد.
  • هفته اول نباید روی صورتتان بخوابید.
  • به مدت یک هفته نباید صورتتان را بتراشید، از اسکراب یا هر گونه لایه بردار استفاده کنید و یا زا پاک کننده های شدید پوست استفاده کنید.
  • به مدت یک ماه از ماساژ دادن، مالیدن یا فشار دادن پوستتان خودداری کنید، چرا که ممکن است به نخ ها آسیب برسانید.
  • می توانید در صورت نیاز از مسکن استفاده کنید.
  • اگر نشانه ای از عفونت مشاهده کردید یا خونریزی اتفاق افتاد، فوراً با پزشکتان تماس بگیرید.

 

ویژگی های کاندیدای لیفتینگ با نخ

بهترین کاندیداهای لیفتینگ با نخ افراد بین 30 تا 60 سال هستند. لیفتینگ با نخ در صورتی نتیجه خواهد داد که علائم پا به سن گذاشتن شدید نباشد. روش لیفتینگ با نخ برای افرادی مناسب است که شرایط زیر را داشته اشند:

  • کیسه‌ای و شل بودن پوست گونه‌ها، ابروها، چشم‌ها، زاویه فکی و گردن، در حد متوسط
  • از بین رفتن تأثیرات عمل‌های قبلی لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ یا گردن
  • افتادگی گونه و ابرو در بیماران جوان‌تر، که به دلیل ضعف عضلات صورت (پتوز) رخ می‌دهد.

 

چه افرادی نمی توانند از لیفتینگ با نخ استفاده کنند؟

اکثر افرادی که در سلامتی کامل به سر می برند می توانند از این عمل استفاده کنند. همچنین بسیار مهم است که انتظارات معقول از نتیجه عمل داشته باشید. اگر شما مستعد اسکارهای کلوئیدی هستید یا سابقه مشکل بهبود زخم را دارید، جراحتان ممکن است این روش را توصیه نکند یا ممکن است به شما هشدار دهد که اسکارها ممکن است تشدید شده و قابل رویت باشند.

 

هزینه لیفتینگ با نخ

به علت اینکه لیفتینگ با نخ تحت بی حسی انجام می شود و مدت کوتاهی را باید در بیمارستان بمانید، هزینه لیفتینگ با نخ در مقایسه با دیگر روشها به حداقل می رسد و بسته به مقدار نخی دارد که در طول فرآیند استفاده می شود.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *