بهترین روش کاشت مو کدام روش است؟ این سوال، اولین سوالی است که برای افرادی که متقاضی این عمل هستند پیش می آید. مسلماً همه افراد برای انجام هر کاری به دنبال بهترین راه ممکن هستند و مسلماً کاشت مو و به دنبال آن دانستن بهترین روش کاشت مو از این قضیه مستثنی نیست. مسلماً با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش روش های جدید کاشت مو، معایب روشهای سنتی و قدیمی برطرف شده است و متقاضیان کاشت مو می توانند این عمل را با عوارض کمتری در مقایسه با روشهای سنتی کاشت مو تجربه کنند. برآنیم تا در این مطلب مقایسه ای داشته باشیم بین روشهای قدیمی کاشت مو مانند fit و fut و روش جدید کاشت مو که کاشت مو sut می باشد.

 

روشهای کاشت مو fit و fut از روشهای قدیمی و سنتی کاشت مو می باشند که بصورت دستی و توسط تکنیسین انجام می شوند، در حالی که sut پیشرفته ترین روش کاشت مو بوده که توسط دستگاه های تمام اتوماتیک به صورت سریع و دقیق انجام می شود.

 

کاشت مو fut:

کاشت مو fut یکی از روشهای قدیمی کاشت مو می باشد که در این روش نواری از پوست دارای مو از پشت و کناره های سر برداشته می شود و به دقت به قطعات بسیار ریزی که شامل فولیکول های حاوی یک تا سه تار مو می باشد، تقسیم شده و این گرافت ها در سوراخ هایی که قبلاً به دقت در ناحیه کاشت مو ایجاد شده اند، کاشته می شوند. این روش در کنار مزایایی مانند ایجاد تراکم مناسب در افراد با درجه طاسی بالا، معایبی را نیز در پی دارد، چرا که به دلیل برداشتن نواری از پشت سر احتمال باقی ماندن اسکار وجود دارد، همچنین وجود خونریزی، محدودیت انجام با توجه به جنس پوست سر افراد و تورم سر و صورت از دیگر عوارض این روش کاشت مو می باشد.

کاشت مو FUT

 

کاشت مو fit:

در کاشت مو به روش fit، فولیکول های مو به صورت تکی تکی از بانک موی سر بیمار برداشته شده و در سوراخ های ریزی که در منطقه کاشت مو ایجاد شده اند، کاشته می شوند. کاشت مو fit به وسیله پانچ های بسیلر ریز 0.75 تا 1 میلیمتری انجام می شود.این روش کاشت مو تحت بی حسی موضعی انجام می شود. در این روش نیازی به کشیدن بخیه نیست، دوره نقاهت بسیار کوتاه می باشد و در کنار این مزایا، مواردی از قبیل تراشیده شدن موهای سر بیمار، احتمال نیاز به چندین جلسه، ایجاد اسکارهای دایره ای کم رنگ به دلیل استفاده از پانچ لیزری از معایب این روش می باشد.

کاشت مو FIT

 

مزایای کاشت مو fit نسبت به fut:

کاشت مو fit برخلاف کاشت مو به روش نواری fut احتمال ایجاد زخم و اسکار کمتر است. گرافت های روش fit در مقایسه با fut ظریف تر هستند و بنابراین نیاز به شکاف های کمتری هست. برای پوست های سفت که قبلاً تجربه عمل جراحی داشته اند یا پوست فیبروز که کاشت موی fut مشکل ساز است، روش fit بسیار مناسب می باشد. بنابراین از اسکار خطی، از رد چاقوی جراحی و بخیه خبری نیست. به علت ماهیت پیچیده این عمل نسبت به کاشت موی fut پرهزینه تر می باشد.

 

کاشت مو sut:

کاشت مو به روش sut جدیدترین روش کاشت مو در ایران می باشد. این روش کاشت بسیار شبیه به کاشت مو fit می باشد، با این تفاوت که برداشت فولیکول های مو توسط دستگاههای اتوماتییک به صورت سریع تر و دقیق تر انجام می شود. این تکنیک قابلیت برداشت و پیوند مو تا 14000 تار موی طبیعی را دارد که 3 برابر روشهای قدیمی fit و fut می باشد. در این روش کاشت خبری از درد و خونریزی نیست. بر خلاف دیگر روشهای کاشت مو در یک جلسه قابل انجام است. البته مسلماً با وجود تمام مزایایی که دارد، عوارضی مانند بی حسی موقتی، خارش، تورم پیشانی و به ندرت سکسکه و عفونت فولیکول مو را در پی خواهد داشت که این عوارض موقتی بوده و بعد از گذشت زمان کوتاهی از بین می رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *