هزینه کاشت مو از جمله مسائل مهمی است که افراد متقاضی کاشت مو، پیش از اقدام به کاشت بایستی از آن اطلاع داشته باشند. مسلماً هزینه کاشت مو مانند دیگر جراحی ها تحت تاثیر چندین عامل متغیر خواهد بود که مسلماً مهمترین آنها روش انتخابی کاشت مو می باشد. پس خالی از لطف نیست که پیش از پرداختن به هزینه، مروری بر روشهای کاشت مو چگونگی آنها داشته باشیم.

کاشت مو FIT: کاشت مو به روش fit یا همان fue یکی از روشهای کاشت مو می باشد که در آن فولیکول های مو به صورت تکی تکی از بانک موی سر بیمار برداشته شده و در منطقه کاشت مو، تعبیه می شوند. کاشت مو به روش fit به وسیله پانچ های بسیار ریز 0.75 تا 1 میلیمتری انجام می شود که بر خلاف روش fut سوراخ های بسیار ریزی را در پوست ایجاد می کنند، در نتیجه بخیه ای وجود ندارد و دوره نقاهت بسیار کوتاهتر از دوره نقاهت کاشت مو به روش fut می باشد.

هزینه کاشت مو عاملی تعیین کننده و مهم برای افرادی می باشد که متقاضی کاشت مو می باشند. هزینه کاشت مو تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند روش کاشت مو، تعداد تار موی برداشتی و کاشته شده، وسعت طاسی، جنس پوست سر، کلینیک کاشت مو و مهارت و تخصص پزشک مورد نظر تعیین می شود. عوامل موثر بر هزینه کاشت مو را در انتهای متن بخوانید.

کاشت مو FUT: کاشت مو fut یکی از روشهای قدیمی کاشت مو می باشد که در این روش نواری از پوست دارای مو از پشت و کناره های سر برداشته می شود و به دقت به قطعات بسیار ریزی که شامل فولیکول های حاوی یک تا سه تار مو می باشد، تقسیم شده و این گرافت ها در سوراخ هایی که قبلاً به دقت در ناحیه کاشت مو ایجاد شده اند، کاشته می شوند. این روش در کنار مزایایی مانند ایجاد تراکم مناسب در افراد با درجه طاسی بالا، معایبی را نیز در پی دارد، چرا که به دلیل برداشتن نواری از پشت سر احتمال باقی ماندن اسکار وجود دارد، همچنین وجود خونریزی، محدودیت انجام با توجه به جنس پوست سر افراد و تورم سر و صورت از دیگر عوارض این روش کاشت مو می باشد.

هزینه کاشت مو به این روش تحت تاثیر عوامل متعددی خواهد بود که در انتهای متن به آنها اشاره خواهیم کرد.

کاشت مو SUT: کاشت مو به روش sut جدیدترین روش کاشت مو در ایران می باشد. این روش کاشت بسیار شبیه به کاشت مو fit می باشد، با این تفاوت که برداشت فولیکول های مو توسط دستگاههای اتوماتییک به صورت سریع تر و دقیق تر انجام می شود. این تکنیک قابلیت برداشت و پیوند مو تا 14000 تار موی طبیعی را دارد که 3 برابر روشهای قدیمی fit و fut می باشد. در این روش کاشت خبری از درد و خونریزی نیست. بر خلاف دیگر روشهای کاشت مو در یک جلسه قابل انجام است. البته مسلماً با وجود تمام مزایایی که دارد، عوارضی مانند بی حسی موقتی، خارش، تورم پیشانی و به ندرت سکسکه و عفونت فولیکول مو را در پی خواهد داشت که این عوارض موقتی بوده و بعد از گذشت زمان کوتاهی از بین می رود.

با توجه به اینکه کاشت مو به روش SUT پیشرفته ترین روش کاشت مو می باشد و این روش توسط دستگاههای تمام اتوماتیک انجام می شود و نواقص روشهای سنتی کاشت مو را برطرف کرده است، هزینه بالاتری را نسبت به روشهای قدیمی کاشت مو می طلبد.

هزینه کاشت مو SUT تحت تاثیر عوامل مختلفی، می تواند متفاوت باشد. کلینیکی که برای کاشت مو انتخاب می کنید و همچنین تجربه و مهارت متخصصی که عمل کاشت مو را انجام می دهد و وسعت منطقه کاشت، عواملی هستند که هزینه SUT را تحت تاثیر قرار می دهند. با این عوامل در انتهای متن بیشتر آشنا شوید.

 

هزینه کاشت مو

بطور کلی می توان گفت هزینه کاشت مو تحت تاثیر عوامل زیر می باشد:

تعداد موهای برداشته شده: مسلماً در صورتی که بخواهیم قسمت جلوی سر را بطور کامل مو بکاریم، نسبت به زمانی که یک یا دو ناحیه کوچک موردنظرمان باشد، هزینه بیشتری را باید بپردازیم، زیرا برای یک منطقه بزرگ تر نیاز به تعداد موهای بیشتری است.

نوع روش انتخابی کاشت مو: با توجه به روشهای کاشت مو و متفاوت بودن فرآیند کاشت در هر یک از آنها، بسته به روش انتخابی کاشت مو، هزینه متفاوت خواهد بود.

جراح: جراحانی که تجربه بیشتری دارند، نسبت به افراد کم تجربه هزینه بالاتری را دریافت می کنند. هر چند هزینه بالا همیشه بهترین نتیجه را به دنبال نخواهد داشت. بسیار مهم است که قبل از اقدام به کاشت مو در این زمینه تحقیق کنیم.

منطقه جغرافیایی: مسلماً در مناطقی که هزینه زندگی بالاتر است، هزینه کاشت مو نیز به نسبت دیگر هزینه ها بالا خواهد بود. رقابت نیز هزینه را بالاتر خواهد برد، در مناطقی که تعداد جراحان کاشت مو کمتر است، هزینه بیشتر است.

هزینه سفر: شما ممکن است مجبور باشید برای انجام کاشت مو به منطقه دیگری سفر کنید. پس هزینه سفر نیز به دیگر هزینه ها اضافه خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *