کاشت مو و روشهای آن موضوعی قابل توجه برای همه افرادی است که از کم مویی و یا طاسی سر رنج می برند چرا که داشتن موهای زیبا و پرپشت یکی از معیارهای مهم زیبایی و جذابیت است. خوشبختانه در سال های اخیر در زمینه کاشت مو پیشرفت های چشمگیری رخ داده است. با توجه به تنوع روشهای کاشت مو، بهتر است قبل از هر چیزی اطلاعات کافی در مورد این روشها باشیم.

 

کاشت مو به روش fit:

کاشت مو به روش fit روشی غیرجراحی است که در این روش ابتدا موهای مورد نظر در بانک مو کوتاه شده و یا تراشیده می شوند. سپس فولیکول های مو به کمک ابزار خاص از بانک موی موردنظر برداشته شده و در ظرف شیشه ای حاوی سرم نمکی قرار داده می شوند تا در دمای اتاق آسیب نبینند. سپس منطقه مورد نظر برای کاشت ضدعفونی شده و توسط لیدوکایین بی حس می شود. با استفاده از تیغ های بسیار نازک شکاف های زیادی به اندازه 0.8-1.5 و عمق 3 تا 4 میلیمتر بر روی پوست ایجاد می شوند.

کاشت مو به روش fit یک روش غیرجراحی است که تحت بی حسی موضعی انجام می شود و بر خلاف روش fut که برداشت مو به صورت نواری صورت می گیرد، در روش fit فولیکول های مو بصورت تکی برداشته می شوند و در نتیجه منطقه برداشت غیر قابل رویت بوده و سوراخهای ریزی که در اثر برداشت مو ایجاد می شوند به سرعت و ظرف چند روز ترمیم می یابند. افرادی که در ناحیه پشت سر موهای مشکی و ضخیم دارند، کاندیداهای مناسبی برای روش fit می باشند. بر اساس یک قاعده کلی می توان نیمی از فولیکول های دور سر فرد را بدون اینکه ناحیه پشت سر کم حجم شود، برداشت.

 

کاشت مو به روش fut:

کاشت مو در این روش تحت بی حسی موضعی انجام می شود و بیمار در طول عمل بیدار و هوشیار است. در این روش نیازی به کوتاه کردن موهای سر نمی باشد. در روش fut نوار باریکی به عرض 1 تا 2 سانتی متر و طول 20 تا 32 سانتی متر از بانک موی موردنظر(ناحیه پشت سر) برداشته می شود. سپس نوار پوستی برداشته شده به گرافت های کوچکی که شامل 1 الی 4 تار مو می باشد، تقسیم می شوند. بعد از طراحی خط موی جدید، گرافت های موردنظر در سوراخ های ریزی کاشته می شوند.

کاشت مو به روش fut یکی از قدیمی ترین روشهای کاشت مو است که شرط اول برای استفاده از این روش داشتن بانک موی کافی در قسمت پشت سر می باشد. در کاشت مو به روش fut برداشت مو از ناحیه پشت سر(بانک مو) بصورت نواری انجام می شود. در این روش فولیکول های برداشته شده از بانک موی موردنظر به شکل سالم به نواحی کم پشت و طاس منتقل می شوند و امکان ایجاد تراکم مناسب در افراد با درجات بالای طاسی و احتمال بالای پایداری پیوندها از مزیتهای این روش می باشد. احتمال از بین رفتن آنها کم است. از معایب روش fut می توان به امکان باقی ماندن جای زخم در محل برداشتن لایه های پوستی و دوران نقاهت طولانی اشاره کرد.

 

هر دو روش fit و fut از روش های ایمن کاشت مو می باشند که انتخاب هریک از این روش ها بستگی به نظر خود فرد و پزشک دارد. در افرادی که بانک موی مناسبی دارند کاشت مو به روش fit گزینه مناسب تری می باشد،  زیرا بدون جراحی می توان با استفاده از پانچ های مخصوص گرافت های لازم را برداشت و در نواحی کم پشت مو کاشت و ظاهر زیبایی را در این نواحی بوجود آورد .

 

کاشت مو به روش sut:

Sut جدیدترین روش کاشت مو می باشد که نیازی به تیغ جراحی، بیهوشی و برش ندارد. در این روش امکان پیوند مو تا 14000 تار مو که حدوداً سه برابر روشهای قدیمی می باشد، وجود دارد. بر خلاف روشهای سنتی نیازی به جلسات مکرر نیست و عمل کاشت در یک جلسه توسط پانچ لیزر انجام می شود. نتیجه کاشت مو با روش sut تراکم بالای موهای کاشته شده را در بر خواهد داشت.

 

کاشت مو به روش hrt:

تکنیک hrt روشی مناسب برای افرادی است که بانک موی ضعیفی دارند و تنها روش استاندارد کاشت مو غیرقابل رشد می باشد. برای افرادی که مبتلا به طاسی کامل هستند، موهای برداشت شده شخص در زیر پوست یا روی پوست کاشته می شوند و برای افرادی که دارای موهای کم پشتی هستند، از گرافت ها استفاده می شود که در لابلای موهای کم تراکم جایگزین می شوند. ترمیم مو در این روش، یک روز و یک جلسه طول می کشد و نیازی به جلسات مکرر نمی باشد.

 

کاشت مو به روش bht:

روش کاشت مو bhtتکنیکی مناسب برای افرادی است که بانک موی مناسبی در قسمت پشت سر ندارند و موهای بدن آنها به لحاظ ظاهری با موهای محل پیوند مو هماهنگی دارد.در روش BHT فولیکول های مو بصورت تکی با استفاده از روشFUE از قسمت های دیگر بدن مانند موهای ریش، شانه، سینه، بازوها، ران و ساق پا برداشت می شوند. البته باید توجه داشت که موهای ریش به دلیل اینکه از رشد بیشتری نسبت به بقیه موهای بدن برخوردار هستند، برای پیوند سازگارتر هستند.

 

کاشت مو به روش SAFER:

این روش کاشت در واقع همان کاشت مو به روش FUE می باشد که برای برداشت گرافتها از بانک موی پشت سر از دستگاه omnigraft که ساخت یک شرکت فرانسوی می باشد، استفاده می شود و عمل کاشت توسط متد پانچ انجام می شود. در این روش برداشت مو تحت بی حسی موضعی انجام می شود.

 

کاشت مو به روش ترکیبی FIT+FUT:

در روش ترکیبی در هر جلسه می توان 6000 تا 8000 گرافت را کاشت. این روش بیشتر مناسب افرادی است که برای درمان طاسی به بیش از 4000 گرافت نیاز دارند و یا افرادی که بانک پشت موی سر آنها حداقل 7 تا 10 سانتی متر باشد.در fut ناحیه اهداکننده نوار باریکی در پشت و کناره های سر می باشد و در روش fit ناحیه وسیع تری در پشت و کناره های سر، ناحیه اهداکننده می باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *