جدیدترین روش کاشت مو، کاشت مو به روش sut می باشد. تکنیک sut به عنوان جدیدترین روش کاشت مو بسیار شبیه به کاشت مو به روش fit می باشد، با این تفاوت که بر خلاف تکنیک fit با استفاده از دستگاههای اتوماتیک دقیق و سریع، فولیکولهای مو برداشته می شوند. جدیدترین روش کاشت مو بدون نیاز به عمل جراحی و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. در تکنیک sut که جدیدترین روش کاشت مو می باشد، از درد و خونریزی خبری نیست.

خوشبختانه در این روش مانند روشهای سنتی و قدیمی fit و fut نیازی به جلسات مکرر و شاهد زمان طولانی برداشت و کاشت مو و خستگی بیمار نمی باشیم. مسلماً به روز بودن و پیشرفت تکنولوژی همیشه دقت در ظرافت کار را ثابت کرده است و این موضوع در مقایسه تکنیک جدید sut با روشهای قدیمی fit و fut کاملاً مشهود است.

 

کاشت مو SUT:

کاشت مو sut جدیدترین روش کاشت مو می باشد. در تکنیک sut، مانند دیگر روشهای کاشت مو از درد و به جاماندن اسکار خبری نیست. کاشت مو به روش sut بسیار شبیه به تکنیک fit می باشد، با این تفاوت که برداشت فولیکول های مو توسط دستگاههای اتوماتیک بصورت سریع تر و دقیق تر انجام می شود. این تکنیک با استفاده از پانچ لیزری قابلیت برداشت فولیکول های مو و پیوندمو تا 14000 تار موی طبیعی را دارد که 3 برابر روشهای قدیمی می باشد.

این عمل بر خلاف روشهای قدیمی کاشت مو در یک جلسه انجام می شود، درحالیکه در روشهای قدیمی کاشت مو مانند fit و fut، تعداد 6000 تا 7000 تار مو در طول مدت 3 تا 4 روز کاشته می شوند. در تکنیک جدید sut تمام مراحل کار در یک جلسه انجام می شود. از دیگر مزایای جدیدترین روش کاشت مو، خط طبیعی رویش مو می باشد و همچنین به دلیل غیرمنظم بودن موهای کاشته شده، حالتی طبیعی دارد.

 

کاشت مو با تکنیک sut محدودیت سنی ندارد و در سنین بالا با موهای سفید نیز قابل انجام است، افراد 25 تا 60 ساله بهترین کاندید کاشت مو هستند. همچنین کاشت مو sut  مناسب برای خانم هایی است که از کم پشتی موهایشان رنج می برند. 

 

مراقبت های لازم برای کاشت مو:

افرادی که داوطلب کاشت مو به روش sut می باشند باید توجه داشته باشند که از مصرف داروهای مسکن مانند آسپیرین، بروفن، داروهای ضد انعقاد خون به مدت 10 روز قبل و بعد از کاشت خودداری کنند. به مدت یک ماه قبل از عمل کاشت مو از مصرف سیگار، قلیان و پیپ خودداری کنند. در صورت وجود هر نوع بیماری خاص و یا مصرف هر نوع دارو، ویتامین یا مکمل غذایی، پزشک خود را در جریان بگذارند، قبل از کاشت مو سر خود را با شامپو بشویند. 

پس از انجام عمل کاشت مو نیز ملزم به رعایت نکاتی هستند که چند مورد از آنها را ذکر خواهیم کرد، به مدت یک هفته بعد از کاشت مو از ورزش و فعالیت بدنی خوداری کنند، از خم کردن سر تا 5 روز بعد از عمل بپرهیزند، در صورت صورتی و یا متورم شدن پوست سر در معرض نور خورشید قرار نگیرند، از شستن موها 24 تا 48 ساعت بعد از عمل خودداری کنند و پس از آن نیز نکات لازم برای شستشوی موی سر را رعایت کنند، چند روز اول بهتر است با زاویه 45 درجه بخوابند، در صورت خارش منطقه کاشت مو، از لمس بیش از حد این ناحیه و خاراندن پوست سر به منظور جلوگیری از ریزش فولیکول های کاشته شده خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه مورد غیرطبیعی مانند ریزش مو با پزشک خود تماس بگیرند. جهت گرفتن نتیجه ایده آل، مراقبت های بعد از کاشت مو را باید جدی گرفت.

 

عوارض:

ناگفته نماند جدیدترین روش کاشت مو نیز با وجود تمام پیشرفت ها، عوارضی را در پی خواهد داشت که به مواردی چند از آنها اشاره خواهیم کرد. نازک شدن موقتی موها، احساس درد در حدی که با مسکن برطرف خواهد شد، بی حسی موقتی، خارش پوست سر که معمولاً با شامپو زدن برطرف می شود، تورم پیشانی و گاهاً اطراف چشم، عفونت فولیکول مو یا به اصطلاح فولیکولیت و در موارد نادری ممکن است سکسکه اتفاق بیفتد.

 

هزینه:

هزینه کاشت مو یکی از مهمترین فاکتورهایی می باشد که افراد متقاضی کاشت مو به آن توجه دارند. روش کاشت مو یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده هزینه کاشت مو می باشد. هزینه روشهای قدیمی کاشت مو به علت اینکه ابزار و وسایل خاصی را به کار نمی گیرد پایین تر است در حالیکه جدیدترین روش کاشت مو به علت اینکه توسط دستگاههای تمام اتوماتیک انجام می شود و نواقص روشهای سنتی کاشت مو مانند خونریزی، انجام کار با دست، انجام کار توسط تکنیسین و … را برطرف کرده است نسبت به روشهای قدیمی هزینه بالاتری را  در پی خواهد داشت. البته باید در نظر داشته باشید که هزینه کاشت مو تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند کلینیک موردنظر، مهارت و تجربه متخصص، وسعت منطقه کاشت و … نیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *